lördag, augusti 25

Long time no see

Nu sitter jag här, i mitt rum. Och som vanligt borde jag gå och lägga mig.
Ändå hamnade jag här.
Det var rätt så länge sen jag hamnade här faktiskt. Känns lite konstigt att blogga nu när jag inte har gjort det på så länge. Som att man avslutar något och sen helt pllötsligt bestämmer sig för att man skall gräva fram den där skrivboken och fortsätta på romanen man började på för åratal sedan. Oj.
Idag, ikväll, har jag haft ljus tända också. Det var lite speciellt, det var också länge sen. Jag tände dem idag, första gången sen i april skulle jag tro. Och nog för att det kanske låter lite fånigt, men det var speciellt. För mig.

Dagen har ägnats åt Täby Centrum och Anna.
Dagen Täby Centrum. Kvällen Anna.
I allafall, jag åkte med till Täby för att köpa en tröja jag ville ha på H&M. Och det var självkalrt den enda tröjan i sortimentet de INTE hade ute på galgarna. Helvete-helvete.
Tröstshopping fick det alltså bli. En bok. "En shopoholics bekännelser". Hehe.
Och jag fick en parfym av mamma också. Den luktar helt underbart.

Ungefär klockan sex anlände Anna till mitt lilla hus. Alltid lika trevligt.
Och vi tittade först på "Bring it on again", sen lånade vi "Jonas Gardell - Livet" av Jenny.
To die for.
Måste bara ha låtarna därifrån. Gud, va bra de är!
Särskilt "Underbar" och "I'm gonna fuck you, 'til you stay fucked".
Herregud.



Har skrivit en massa musik också.
Kvällsmelodier.

Godnatt.

3 kommentarer:

Lady Starduck sa...

Hahaha! Frasen "Helvete-Helvete" var SÅÅ du! Jag garvade asmycket.
Jag saknar dig förresten. Det är mycket nu, men vi kan väl ringas någon kväll så man åtminstone får av-cp:a sig? :) Hehe...

Ha det gött vännen!
Pussipuss o kramikram!

Anonym sa...

Tjoho!
Marcus bloggar!! ;P
Du verkar ha haft det trevligt, och det är ju självklart att det man har åkt för att köpa inte finns. eller hur? X)

Kramakrama <3
/Mollan

M. Mützell sa...

Till Lady Starduck:
SAKNAR DEJ MASSOR!
Klart vi skall ringas och cp:a av oss lite, hahaha, och ses sen när vi har tid ;D
HA DET BÄÄÄST!
Pussipuss och kramikram! :)
(by the way, pussipuss kan misstolkas, HAHA!) :P