måndag, juni 11

Hemmafru

Den här veckan kommer jag förmodligen få leka hemmafru.
Sandra skall jobba från 10-18, och jag går visseligen i skolan, men när jag kommer hem. Mat skall lagas, disk skall diskas, tvätt skall tvättas, och blommor skall vattnas. Och det skall väl se någolunda hemtreligt ut, vilket kommer leda till en del småplock-städning.

Varför blir det så? När föräldrarna är hemma är det jobbigt att städa, diska och plocka. Men när de är borta blir det plötsligt ett nöje. Jag tycker faktiskt att det är riktigt roligt att städa och diska nu. Det känns liksom, som att man tar hand om sig själv. Man vet att, gör inte jag det blir det inte gjort. Så, man gör det. Och ser nöjet i det.

Ikväll skall det kollas på show. Molly i Långsjöskolans gymnastiksal. 80-talstema har jag för mig. Nice nice ;)



"Desperate Housewives is presented by LOKA"

2 kommentarer:

DelikaThess sa...

Desperate HouseMarcus.....

Den helige sa...

Oh dom borde nästan döpa om serien efter dej :)
Kram o puss! ;)