lördag, maj 19

Reklamjävel

Det finns en reklam som jag verkligen hatar.
"Det heter ju bröd med korv. Man tar ju alltid brödet först."

Vem kom på det? Varför försöker man pränta in skit som att det heter bröd med korv i nästa generations hjärnor? Hur hade de tänkt att det skall låta om tio år, "Ursäkta, jag skulle vilja ha ett bröd med korv." Ni hör ju själva när ni säger det, det låter helt jävla bakom flötet!
Och i onsdags, när jag och Anna satt och spanade in första avsnittet av "Pussycat Dolls", så kommer denna reklam minst tre gånger. När vi kommenterat att den är absurd och att man blir förbannad av att bara tänka tanken att det heter "Bröd med korv" säger Anna:

"Jag har bevis för att det inte heter bröd med korv. För att när man började sälja korv på marknader och liknande, så sålde man en korv i ett litet papper, alltså inte med bröd. Det är först som senare som brödet har kommit, så därför kunde man ett tag välja om man bara vill ha korv eller om man ville ha korv med bröd som tillbehör. Och då självklart om man vill ha det så säger man: 'Jag skulle vilja ha en KORV MED BRÖD'. HA! Korven kom först!"
Alltså, jag och Anna har härmed bevisat att det heter Korv med bröd.

Och till korvbrödsbagaren eller vad fan du heter, bröd med korv you're ass!

2 kommentarer:

Kanna sa...

Jag hatar också den reklamen! Vad bra att ni motbevisat skiten! :)

Pusspuss

Anonym sa...

och om man ska till laga brödet först hinner ju det bli gammalt innan korven är klar! ha! 2-0 till marcus och anna! de heliga!