fredag, januari 5

Fastställt

Jag tänker nog för mycket. Mycket på saker jag inte alls behöver tänka på, eller borde offra timmar att bara tänka på, men jag gör det ändå.
Jag tänker och tänker och tänker tills det inte får plats mer. Då behöver jag en tömning av något slag. Antingen prata med någon om alla miljoner saker, vilket förmodligen skulle ta flera timmar, men som någon oftast offrar sin tid och lyssnar på. Men det är inte som att "tömningstiden" placerar sig lämpligt, utan för det mesta behöver jag tömma när jag inte kan. När jag verkligen inte har möjlighet. Därför lägger jag bara bort tankarna ett tag, och slappnar av. Ibland kommer de inte tillbaka, för att jag helt enkelt glömmer bort dem. Men oftast så kommer dem tillbaka, vilket resulterar i att jag sitter här. Och tänker.

Men nu skall jag gå på China!

2 kommentarer:

Lady Starduck sa...

Det är bra att tänka. Bara man inte fastnar och glömmer bort allt annat. Tänka är en sak. Grubbla är en annan. Det är när du grubblar för mycket som du till slut inte blir lycklig.

Tänk mycket, grubbla lite.
Lots of love //J

M. Mützell sa...

Du har nog rätt :)
Tack ;)

Lots of love // M